Wodór przyszłością elektromobilności?
Ursus SA i Grupa Azoty SA podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w rozwijaniu technologii wodorowych w transporcie. Ursus ma autobus wodorowy City Smile a Grupa Azoty ma wodór. Porozumienie dotyczy wykorzystania wodoru jako źródła energii dla ogniw paliwowych zasilających silniki elektryczne.

Miasta chcące budować zeroemisyjny autobusowy transport publiczny. Kupować będą elektrobusy lub hydrobusy. Z tymi ostatnimi problem jest taki, że w Polsce nie ma ani jednej stacji ładowania wodorem. Również Europa raczkuje z takimi rozwiązaniami. Najwięcej inwestują w transport wodorowy Japończycy i Amerykanie.
U nas pojawiła się już pierwsza jaskółka. ITS oraz miasto Poznań podpisały list intencyjny w sprawie budowy pierwszej w Polsce stacji ładowania pojazdów wodorowych. Stacja ma być zlokalizowana przy jednej z pętli autobusowych, ale jednocześnie bardzo blisko autostrady A2. Stacja ma zasilać w przyszłości miejskie autobusy wodorowe i stanowić element transeuropejskiej autostrady wodorowej. Kolejna stacja ma powstać w Warszawie. Obecnie ostatnia stacja ładowania wodorem znajduje się w Berlinie.
Toyota produkuje wodorową osobówkę Mirai. Ursus i Solaris wodorowe autobusy. Azoty i PGE mają wodór. Czekamy na pierwsze stacje ładowania wodorem.