top of page

Dalsze losy ustawy o elektromobilności

Niedawno Sejm przyjął ustawę o elektromobilności, która w tejże Izbie została okrojona z możliwości nakładania przez samorządy wysokich opłat na samochody spalinowe za wjazd do centrów miast. Niestety, temat ten nie został również poruszony w Senacie. 16 stycznia podczas posiedzenia Senackiej Komisji wyraźnie było widać, że prace nad ustawą elektromobilności i paliwach alternatywnych przebiegają pod presją ryzyka kar za niewdrożenie unijnej dyrektywy. W efekcie komisja nie wniosła żadnych poprawek. Co prawda senator Kazimierz Kleina z PO zapowiada, że wniesie poprawki na posiedzeniu plenarnym Senatu, ale w głosowaniu mogą one zostać odrzucone ze względu na presję na szybkie przyjęcie ustawy, aby uniknąć unijnych kar.


Interweniował sam minister Tchórzewski. Wiele uwag ma zostać przyjętych przy następnej ustawie o komunikacji zeroemisyjnej, która jest w trakcie procedowania. Jeśli to nie zostanie szybko zrobione, sytuacja zacznie się komplikować. Po pierwsze, zachęty są zbyt małe, aby rynek elektromobilności w Polsce dynamicznie ruszył. Po drugie, zapisy o konieczności przyłączania do sieci wszystkich stacji ładowania (obecnie są one przyłączane głównie do sieci inwestora np. marketu, galerii handlowej) i opomiarowania ich (co właściwie nie jest technicznie możliwe), spowodują wyhamowanie rozwoju infrastruktury do ładowania a nie przyspieszenie.



Tagi:

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum

bottom of page