BMW kończy z kupowaniem kobaltu z Kongo.

W Kongo kobalt uznano za substancję strategiczną i zwiększono opłaty licencyjne z 3,5% do aż 10%. Teraz BMW będzie zaopatrywać się w Australii i Maroko.

Glencore już potwierdził, że dostarczy kobalt z Australii. Z danych firmy wynika, że w zeszłym roku firma w Australii wydobyła 2900 ton kobaltu. BMW nie do końca skończy pozyskiwanie kobaltu z Kongo, gdyż bierze udział w pilotażowym projekcie “zrównoważonego wydobycia kobaltu w Demokratycznej Republice Konga”. Celem jest promowanie wydobycia w małych, rzemieślniczych strukturach w humanitarnych warunkach.

fot. BMW


Kobalt jest jednym z najważniejszych surowców w przemyśle pojazdów elektrycznych. Ostatnio największa na świecie giełda metali, London Metal Exchange (LME), ogłosiła, że od 2022 r. chce domagać się, aby spółki notowane na giełdzie dostarczyły dowody swoich źródeł dostaw. Firmy będą poddawane ocenie "Czerwonej Flagi” na podstawie wytycznych OECD. Giełda również bieżę udział w zwalczaniu pracy dzieci, prania brudnych pieniędzy, przekupstwa i korupcji.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2020 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now