Volkswagen rozpędza się na dobre.
Niemiecki koncern podwoił swoje prognozy zapotrzebowania na produkcję aut elektrycznych na rynek europejski i azjatycki z 150 GWh do 300 GWh. Ma służyć to realizacji wytyczonych norm unijnych o zmniejszeniu emisji CO2 w nadchodzących latach.
Koncern zdecydował się też na budowę fabryki baterii. Zakłady powstaną w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Niedaleko znajdują się fabryki w Zwickau, Hanowerze i Emden, gdzie będą produkowane samochody elektryczne tej firmy. Inwestycja ma kosztować firmę około 1 mld euro, a produkcja w Salzgitter ruszy pod koniec 2022 roku. W nowych fabrykach ma powstawać seria aut elektrycznych ID, która według założeń producenta ma się sprzedawać w ilości 100 tys. egzemplarzy rocznie.
VW ma ambicje aby szybko przeskoczyć BMW - niemieckiego lidera elektrycznych aut osobowych (BMWi3), a potem dogonić Renault, czyli europejskiego lidera w tym segmencie (Zoe).
fot. Volkswagen