Akumulatory Li-On pod lupą.

23/12/2019

Ile tak naprawdę żyją i co można zrobić, aby służyły nam dłużej?

 

Geotab, firma flotowo-telematyczna, opublikował raport, w którym przeanalizowano 6300 elektrycznych pojazdów flotowych oraz użytkowych na całym świecie. Badanie to wykazało, że średnie zużycie akumulatora Li-on wynosi 2,3% na rok. Tyle dokładnie wynosi zużycie w Tesli model S z roczników ok. 2015. Natomiast Nissan Leaf z tego samego okresu traci już ok. 4,2% na rok.

 

Jednak na prędkość degradacji akumulatorów wpływa wiele czynników. W pierwszej kolejności, akumulatory chłodzone cieczą wykazują się większą żywotnością niż te, w których zastosowano chłodzenie powietrzem.

Również temperatura otoczenia wpływa. Pojazdy użytkowane w regionach ciepłych wytrzymają krócej niż te z terenów chłodniejszych.

Ostatnim z wymienionych czynników jest szybkie ładowanie. Szybkie ładowarki, mimo że są wygodne dla użytkowników to, mocno eksploatują akumulatory. Użytkownicy, którzy często korzystają z ich usług muszą liczyć się z tym, że ich baterie będą wymagały wcześniejszej wymiany.

Geotab potwierdził też, że baterie tracą pojemność nieliniowo. Najszybciej na początku eksploatacji, potem wolniej.

Dokładny raport Geotab dostępny pod linkiem poniżej
https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

 

 

fot.geotab.com

 

 

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na LinkedIn
Przypnij na Pinterest
Please reload

Wyróżnione posty

International Automotive Business Meeting 2019

14/06/2019

1/7
Please reload

Ostatnie posty

26/09/2019

Please reload

Archiwum
Please reload

  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2019 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.