Akumulatory Li-On pod lupą.

Ile tak naprawdę żyją i co można zrobić, aby służyły nam dłużej?

Geotab, firma flotowo-telematyczna, opublikował raport, w którym przeanalizowano 6300 elektrycznych pojazdów flotowych oraz użytkowych na całym świecie. Badanie to wykazało, że średnie zużycie akumulatora Li-on wynosi 2,3% na rok. Tyle dokładnie wynosi zużycie w Tesli model S z roczników ok. 2015. Natomiast Nissan Leaf z tego samego okresu traci już ok. 4,2% na rok.


Jednak na prędkość degradacji akumulatorów wpływa wiele czynników. W pierwszej kolejności, akumulatory chłodzone cieczą wykazują się większą żywotnością niż te, w których zastosowano chłodzenie powietrzem.

Również temperatura otoczenia wpływa. Pojazdy użytkowane w regionach ciepłych wytrzymają krócej niż te z terenów chłodniejszych.

Ostatnim z wymienionych czynników jest szybkie ładowanie. Szybkie ładowarki, mimo że są wygodne dla użytkowników to, mocno eksploatują akumulatory. Użytkownicy, którzy często korzystają z ich usług muszą liczyć się z tym, że ich baterie będą wymagały wcześniejszej wymiany.

Geotab potwierdził też, że baterie tracą pojemność nieliniowo. Najszybciej na początku eksploatacji, potem wolniej.

Dokładny raport Geotab dostępny pod linkiem poniżej https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/


fot.geotab.com


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2020 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now