Duży Van od Mercedesa napędzany wodorem

04/07/2018

Mercedes ma zamiar rozszerzyć swoją elektromobilną ofertę o Vana napędzanego wodorem. Koncepcja modelu Mercedes sprinter F-Cell bazuje na bestsellerowej furgonetce, do której dołączono ogniwa paliwowe wykorzystujące wodór, tworząc ostatecznie rodzinnego kampera. 

 

Mercedes sprinter F-Cell (Źródło: Mercedes)

 

Kierunek wodór, duży zasięg 

 

Wodór, który kusi osiągnięciem dalekiego zasięgu na jednym ładowaniu, skłonił producenta do przyłączenia systemu ogniw paliwowych pod Sprintera. Koncepcja Sprintera F - Cell uzupełni bogatą kolekcje samochodów elektrycznych, która obejmuje pojazdy eVito oraz eSprinter

 

Mercedes planuje mocno rozszerzyć swoją ofertę w segmencie emobility, wprowadzając w tym roku na rynek model eVito, a w kolejnym eSprinter.  Obrana strategia eDrive @ VANs  przez giganta motoryzacyjnego wykorzystująca zeroemisyjne napędy, znacznie zwiększa możliwości w średnim okresie, szczególnie w przypadku operacji na długich odcinkach - niezależnie od tego, czy pojazd z ogniwami paliwowymi jest używany jako samochód kempingowy, czy w innych komercyjnych celach.

 

Kamper w wersji przyjaznej dla środowiska zapewnia moc elektryczną około 147 kW i moment obrotowy 350 nM. Podwozie zostało wyposażone w trzy zbiorniki mogące pomieścić 4,5 kilograma wodoru, co zapewni przejechanie 300 kilometrów. Dodatkowo, gdy chcemy zwiększyć zasięg możemy dodać czwarty zbiornik na tył pojazdu, zwiększając dystans możliwy do przejechania o 200 kilometrów.  Ponadto, Van może być ładowany jak zwykły samochód elektryczny, zyskując kolejne 30 kilometrów. 

 

To kolejny raz, kiedy Mercedes eksperymentuje z napędem wodorowym. W ubiegłym roku zaprezentowano model GLC  F - Cell, a wcześniej podobną wersję klasy B

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na LinkedIn
Przypnij na Pinterest
Please reload

Wyróżnione posty

International Automotive Business Meeting 2019

14/06/2019

1/7
Please reload

Ostatnie posty

26/09/2019

Please reload

Archiwum
Please reload

  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2019 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.