Elektryczne pojazdy w terminalu kontenerowym w Hamburgu

14/08/2018

Pierwszy seryjnie produkowany zautomatyzowany pojazd transportujący kontenery zasilany baterią litowo-jonową, został dostarczony do terminalu kontenerowego Altenwerder w Hamburgu. Pojazdy o masie 26,5 tony od 1 sierpnia stopniowo wypierają te zasilane silnikami dieslowskimi i hybrydowymi. 

 

 

 

Dalsze dostawy będą kontynuowane w nadchodzących latach, co oznacza, że do końca 2022 roku flota prawie 100 pojazdów spalinowych zostanie całkowicie zastąpiona transporterami zasilanymi bateriami litowo-jonowymi. W przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych zasilających pojazdy hybrydowe, które są używane do tej pory,  litowo - jonowa technologia wyróżnia się między możliwością szybszego ładowania. W związku z tym, nowe pojazdy mogą zostać naładowane w ciągu półtorej godziny i ważą tylko jedną trzecią standardowej baterii kwasowo-ołowiowej oraz nie wymagają konserwacji. 

 

Znaczne ograniczenie emisji CO2

 

Dzięki zastosowaniu pojazdów z akumulatorami litowo-jonowymi, terminal przyczyni się do czystszego powietrza w Hamburgu. Korzystanie z przyjaznych dla środowiska transportów również opłaca się z ekonomicznego punktu widzenia, ponieważ biorąc pod uwagę stosunek zużycia energii do rzeczywistej mocy wyjściowej, są one trzy razy bardziej wydajne niż ich poprzedniczki napędzane silnikiem wysokoprężnym.

 

Pilotażowy projekt mający na celu przetestowanie prototypu litowo-jonowego w połączeniu z automatyczną stacją ładowania pojazdów jest realizowany od jesieni 2016 r. Natomiast od 1 sierpnia seryjnie produkowane pojazdy litowo-jonowe są co tydzień dostarczane do Hamburga z fabryki w Düsseldorf. Najpierw zastępują one pierwszą generację pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, a następnie drugą generację pojazdów spalinowo-elektrycznych  i ostatecznie wycofują pojazdy z akumulatorem kwasowo ołowiowym. 

 

Dzięki wykorzystaniu nowej generacji pojazdów transportujących kontenery, roczna redukcja emisji CO2 i tlenku azotu wyniosą odpowiednio 15,550 ton i 118 ton

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na LinkedIn
Przypnij na Pinterest
Please reload

Wyróżnione posty

International Automotive Business Meeting 2019

14/06/2019

1/7
Please reload

Ostatnie posty

26/09/2019

Please reload

Archiwum
Please reload

  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2019 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.