Holandia mniej przyjazna samochodom elektrycznym

29/07/2018

Holandia, kraj słynący z ułatwień fiskalnych, zmieni przepisy podatkowe w 2019 roku. Nawet w przypadku samochodu elektrycznego trzeba będzie oddać więcej pieniędzy państwu, a progi podatkowe będą zależne od wartości katalogowej samochodu. Zmiany odczują tylko właściciele aut firmowych.

 

 

Aktualne opodatkowanie

 

W Holandii istnieją obecnie dwie kategorie podatków obowiązujące pojazdy firmowe. Wszystkie, które są w 100% elektryczne - czyli posiadają emisje na poziomie 0 g / km - znajdują się w kategorii z 4 procentowym podatkiem. Wszystkie inne, emitujące 1 lub więcej gramów CO2 na kilometr,  przechodzą do kategorii podatku wynoszącego 22 procent.

 

Zmiany

 

Od 1 stycznia 2019 r taryfy podatkowe zostaną istotnie zmienione.  Nabywający auta elektryczne o wartości katalogowej do 50 000 euro, zostaną jeszcze objęci ulgą podatkową i zapłacą państwu 4 % od wartości zakupu. W przypadku kwot wyższych, stosowana będzie danina w wysokości 22 procent. Jednakże, program podatkowy obowiązuje tylko w 2019 i 2020 roku. Od 2021 roku cały katalog samochodów elektrycznych, niezależnie od ceny, wkroczy na 22 procentowe opodatkowanie 

 

Kilka modeli powyżej progu

 

Jeśli spojrzymy na ofertę samochodów elektrycznych takich jak: Volkswagen e-Up i e-Golf, Renault ZOE, Hyundai Ioniq Electric i Kona Electric, Nissan Leaf, BMW i3, Opel Ampera-e, Smart EQ Fortwo i EQ Forfour wreszcie Kia Soul E - wszystkie nadal pozostają poniżej ceny 50 000 euro. Natomiast na samochody elektryczne takie jak Tesla Model S i Model X oraz Jaguar I-Pace, trzeba wydać zdecydowanie więcej niż pięćdziesiąt tysięcy euro, więc jak na razie, tylko ich użytkownicy odczują zmiany.

 

Co dalej?

 

Do 2021 włącznie, kierowcy biznesowi mogą czerpać ekonomiczne korzyści z jazdy samochodami elektrycznymi, ale później znacznie się zmniejszą. Nie trudno jest przewidzieć, że rynek samochodów elektrycznych w Holandii odczuje tę zmianę, szczególnie jeśli firmy utracą przewagę ekonomiczną w eksploatowaniu  elektrycznych pojazdów i przesiądą się ponownie do tańszej opcji - benzyna lub olej napędowy, o ile rząd nie wprowadzi nowych korzyści dla samochodów elektrycznych.

 

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na LinkedIn
Przypnij na Pinterest
Please reload

Wyróżnione posty

International Automotive Business Meeting 2019

14/06/2019

1/7
Please reload

Ostatnie posty

26/09/2019

Please reload

Archiwum
Please reload

  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2019 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.