W Grudziądzu będą jeździły autobusy hybrydowe Volvo 7900 Electric Hybrid

02/08/2018

Miasto Grudziądz i Volvo Polska 26 lipca podpisały umowę na dostawę 7 autobusów hybrydowych typu plug-in. Volvo zainstaluje również stacje szybkiego i wolnego ładowania.

 

                                                             Volvo 7900 Electric Hybrid (VOLVO)

 

Volvo dostarczy do Grudziądza 7 pojazdów Volvo 7900 Electric Hybrid, które wyposażone będą m.in. w klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, system lokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, porty USB do ładowania smartfonów, bezprzewodowy Internet WiFi czy system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania. Ponadto, Volvo zainstaluje w mieście 2 stacje szybkiego ładowania - na trasie autobusów oraz 7 stacji wolnego ładowania w zajezdni.

 

Hybrydy plug-in to jeden z trzech rodzajów zelektryfikowanych autobusów miejskich, które Volvo dostarcza do Polskich miast. Tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. nocą w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu.

 

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych. W przypadku hybryd plug-in istnieje ponadto możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zero-emisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

 

Autobusy Volvo trafią do Grudziądza w ciągu dziewięciu miesięcy od daty złożenia zamówienia - bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie projektowane są w całości przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.

 

W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna. 

 

(VOLVO)

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na LinkedIn
Przypnij na Pinterest
Please reload

Wyróżnione posty

International Automotive Business Meeting 2019

14/06/2019

1/7
Please reload

Ostatnie posty

26/09/2019

Please reload

Archiwum
Please reload

  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2019 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.