Elektryczny autobus od Mercedesa coraz bliżej
Światowa premiera nowego elektrycznego autobusu Mercedes Benz Citaro nastąpi we wrześniu podczas IAA Commercial Vehicles. Jest to jedno z najważniejszych odkryć elektromobilności w tym roku. Dla wielu miast Europy i Azji Citaro był wołem roboczym miejskiego transportu, który cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów i kierowców.

Elektryczny Mercedes Benz Citaro (daimler.com)
Dane techniczne
Nowa, w pełni elektryczna wersja Mercedes Benz Citrao może osiągnąć dystans 150 kilometrów na jednym ładowaniu (w lecie). Takie parametry mają zapewnić obsługę niektórych tras ruchu miejskiego bez konieczności ładowania akumulatorów podczas pracy autobusu. Jednak, w razie potrzeby pojazd będzie mógł skorzystać ze stacji ładowania na punktach końcowych tras. Układ napędowy nowego całkowicie elektrycznego Citaro, opiera się na wypróbowanej i przetestowanej elektrycznej osi ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół, jakie wcześniej zastosowano w innych wariantach Citaro. Szczytowa moc silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm.
Akumulatory litowo-jonowe o całkowitej pojemności do około 243 kWh odpowiadają za dostarczanie zasilania. Jednostki te, podzielone są na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Oprócz dwóch modułów na dachu, standardowe wyposażenie obejmuje cztery moduły akumulatorowe z tyłu autobusu. Dodatkowo, istnieje możliwość montażu kolejnych dwóch lub czterech modułów na dachu Citaro.
Ładowanie
W pełni elektryczny Citaro jest ładowany za pomocą standardowego złącza Combo 2. Dla klientów, którzy mają odpowiednią konfigurację linii autobusowych, są w stanie uzupełnić akumulatory przez pantograf. Może to być przydatne zarówno w przypadku linii, które mają krótki przebieg lub dłuższy i są zobligowane do dłuższych oczekiwań między cyklami jazdy. Dodatkowe punkty ładowania mogą być zainstalowane na pasach autobusowych przed skrzyżowaniami z długim czasem oczekiwania na przejazd, gdzie autobus jest wstanie wykorzystać 2-3-minutowe postoje, aby zauważalnie zwiększyć swój zasięg. Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone pod koniec 2018 roku i będą działać w regionie metropolitalnym Rhein-Neckar w ramach jazd testowych.