top of page

Nowe elektryczne układy napędowe Boscha

Deutsche Post wprowadził już zmianę w miejskich dostawach, dzięki zastosowaniu skuterów elektrycznych - StreetScooter, które korzystają z systemów napędowych Boscha. Teraz firma idzie o krok dalej i uruchamia linie produkcyjną elektrycznych układów napędowych do samochodów dostawczych.


Ideą kampanii są elektryczne samochody dostawcze obsługujące dostawy od centrów dystrybucji do odbiorców. Ten rodzaj dostaw, czyli "jazda-postój-jazda", jest jednym z obszarów, w którym pojazdy elektryczne są szczególnie wydajne, ponieważ mogą stale odzyskiwać energię z hamowania, co zwiększa ich zasięg. Większość pojazdów dostawczych pokonuje mniej niż 80 kilometrów dziennie, dlatego floty mogą spokojnie zostać naładowane przez noc w magazynie. Co istotne, zakazy prowadzenia pojazdów w centrach miast nie będą miały wpływu na floty elektryczne, ponieważ ich układy napędowe są zeroemisyjne.


Ciekawe są również dane ankietowe, ponieważ dla 61 procent Niemców, realizacja dostaw z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych przez sklep internetowy, jest kluczowym kryterium w ich wyborze (źródło PwC). Kolejną zaletą jest to, że pojazdy elektryczne emitują mniej hałasu, co powinno również zwiększyć zainteresowanie ludzi do przyjmowania paczek późnym wieczorem. Może to zmniejszyć ruch w godzinach szczytu i zapewnić bardziej elastyczne okna dostawy.


Układ napędowy Boscha


Istnieją dwie wersje układu napędowego Bosch eCityTruck: jedna z przekładnią i jedna bez. Celem jest stworzenie rozwiązań, które można szybko zintegrować i dostosować do różnych wymagań producentów samochodów. Te rozwiązania układu napędowego mogą być skalowane do lekkich samochodów dostawczych o masie od 2 do 7,5 tony, dzięki czemu stworzony napęd znajduje zastosowanie dla dużej części rynku pojazdów użytkowych. Jak? Małe samochody dostawcze są bardzo powszechne; około trzy czwarte wszystkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Niemczech należy do tej klasy, a liczba ta rośnie.


Układ napędowy Boscha do pojazdów użytkowych może znacząco zmienić oblicze miejskiego ruchu dostawczego. Dzięki nowej koncepcji układu napędowego eCityTruck, Bosch podjął wiele wysiłku, aby połączyć wiele kluczowych składników w jedną całość, co pozwoliło oszczędzić na częściach, sprawiając, że układ napędowy jest nie tylko znacznie bardziej wydajny, ale także bardziej przystępny cenowo. Ponadto, klienci nie muszą już spędzać wielu godzin nad opracowywaniem nowych projektów. Kolejną zaletą dla producentów samochodów, zarówno uznanych marek, jak i nowych graczy, jest to, że rozwiązanie Boscha pozwala szybko wprowadzić pojazd na rynek.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum

bottom of page