Przebieg samochodów elektrycznych Tesli

Lista samochodów Tesli z największymi przebiegami, cały czas się poszerza. Dane dotyczące przejechanych kilometrów przez samochody elektryczne Tesli przedstawiają firmę w naprawdę dobrym świetle. Całkiem niedawno, jeden z modeli S z największym przebiegiem, przejechał aż 675 000 kilometrów.

Żywotność Tesli


Podczas gdy wielu kłóciło się o czas życia modelu S, pierwsze wyprodukowane pojazdy biją rekordy żywotności. Co więcej, według danych jednego z branżowych portali, całkowity przebieg wszystkich Tesli obecnych na drogach wynosi dziś ponad 14 miliardów kilometrów.


Długi okres eksploatacji zawdzięczamy głównie pewnym cechom samochodu zasilanego akumulatorami. Na przykład, w przeciwieństwie do samochodów spalinowych, pojazdy Tesli nie wymagają tradycyjnych wymian oleju, filtru paliwa, wymiany świec zapłonowych ani kontroli emisji. Dla właścicieli Tesli nawet wymiana klocków hamulcowych jest rzadkością, ponieważ hamowanie regeneracyjne zarówno zwraca energię do akumulatora, jak i wspomaga hamowanie pojazdu. Brak części ruchomych wewnątrz silnika również zmniejsza drgania, co jest jednym z najbardziej kluczowych elementów wpływającym na kondycje samochodu.


W większości sytuacji, jedyną pracą wykonywaną przez personel serwisowy Tesli w ramach kontroli przeprowadzanych na tych samochodach, jest proste wyrównanie kół, sprawdzenie stanu opon, ocena części zamiennych i wreszcie zainstalowanie aktualizacji najnowszego oprogramowania.


Degradacja akumulatora


Oczywiście problemy z degradacją akumulatora i zmęczeniem silnika elektrycznego mogą pojawić się w przypadku pojazdów o większych przebiegach. Ale jest to łatwe w serwisowaniu i sądząc po najnowszych przykładach, nawet przy tak dużych przebiegach pojazdów, bateria wciąż oferuje ponad 80% pierwotnej pojemności.


Przedstawione dane nie są żadną niespodzianką. Niedawno, jedna z firm użytkująca model X, przejechała nim blisko 500 kilometrów w ciągu zaledwie dwóch lat, po czym poddała model X testom. Po dwóch latach, pakiet akumulatorów tego konkretnego pojazdu stracił zaledwie 12,6% pierwotnej pojemności. Dodatkowo Tesloop - właściciel tego Modelu X, zauważył, że degradacja baterii w modelu X z 2016 r., w zasadzie ustabilizowała się po około 9 miesiącach.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
  • Facebook
  • Twitter Ikona społeczna
  • LinkedIn
  • YouTube

©Copyright 2017-2020 by Forum Elektromobilności. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zobacz Regulamin oraz politykę Cookies.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now