top of page

Rolls - Royce wprowadza zestawy akumulatorów dla statków

Transport naziemny jest obecnie liderem w przechodzeniu na napęd elektryczny, ale elektromobilnosć coraz śmielej zaczyna pukać w drzwi transportu morskiego i swoją szanse w branży dostrzega Rolls-Royce. Brytyjska firma chcąc zająć ten segment rynku, wprowadza nowy system akumulatorów, w celu elektryfikacji statków.


SAVe Energy


Rolls-Royce oferuje produkt SAVe Energy, konkurencyjny cenowo, wysoce wydajny i chłodzony cieczą system akumulatorów o modułowej konstrukcji, który umożliwia skalowanie produktu zgodnie z wymaganiami dotyczącymi mocy. SAVe Energy jest zgodny z międzynarodowymi przepisami odnośnie niskiej i zerowej emisji. Prace rozwojowe zostały częściowo sfinansowane przez Norweski Program Badawczy podlegający projektowi ENERGIX. Trzy spółki będące właścicielami statków, Color Line, Norled i Norwegian Coastal Administration Shipping Company, były partnerami w rozwoju, zapewniając szeroki zakres stosowalności rozwiązań, obejmujący promy, statki wycieczkowe i statki wielozadaniowe. System SAVe Energy można również połączyć z silnikiem LNG lub silnikiem wysokoprężnym, aby stworzyć rozwiązanie hybrydowe.


Więcej mocy


Elektryfikacja statków nabiera tempa. Od 2010 roku producent dostarczył systemy akumulatorów o łącznej mocy około 15 MWh. Teraz potencjalne wdrożenie nowego systemu sprawi, że tylko do końca 2019 roku, Rolls - Royce dostarczy baterie o łącznej mocy 10-18 MWh.


Dla Rolls - Royca systemy akumulatorów stały się kluczowym elementem systemów zasilania i napędów, a SAVe Energy jest wprowadzany w wielu projektach, nad którymi obecnie firma pracuje. Obejmuje on program modernizacji promów wycieczkowych Hurtigruten, nowoczesnego statku rybackiego niedawno zamówionego przez Prestfjord i trwające modernizacje przybrzeżnych statków wsparcia. Jak pokazują wcześniejsze przykłady elektryfikacji statków w Norwegii, emisja zostaje zmniejszona o 95%, a koszty o 80%.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty