top of page

Stuttgart wprowadza zakaz wjazdu dla diesli

Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego Niemiec z tego roku, duże miasta mają możliwość wprowadzenia zakazu używania samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Po ogłoszeniu decyzji sądu, Hamburg stał się pierwszym miastem w Niemczech, które zakazało wjazdu do niektórych dzielnic użytkownikom pojazdów z silnikiem diesla, które nie spełniały norm EURO 6, co ostatecznie miało wywrzeć presję na producentach samochodów, aby podjęli kosztowne modernizacje.


Stuttgart


Stuttgart będzie kolejnym miastem, w którym urzędnicy wprowadzą obostrzenia obejmujące samochody z silnikiem diesla. Zakaz planowany jest na początek 2019 roki i obejmie użytkowników wysokoprężnych silników z normami emisji spalin EURO 4 lub niższymi. Na razie władzę starają się uniknąć wprowadzenia ograniczeń dla pojazdów z normą EURO 5, ale dużo zależy od tego, jak będą kształtować się miejskie pomiary zanieczyszczeń powietrza. Pomóc ma rozbudowa transportu publicznego i elektromobilność, które będą musiały w wystarczającym stopniu wpłynąć na poziom zanieczyszczeń.


Dziesiątki niemieckich miast, w tym Hamburg, Monachium i Stuttgart, przekraczają Unijne limity w zakresie NOx, które powodują choroby układu oddechowego. Ostatecznie, jeśli do połowy 2019 r. środki podjęte przez Stuttgart w celu poprawy jakości powietrza będą niewystarczające i poziom emisji NOx przekroczy dopuszczalne normy, zakaz zostanie rozszerzony w styczniu 2020 r. na diesle z normą EURO 5.


Dodatkowo, Sąd okręgowy w Stuttgarcie zażądał w ubiegłym miesiącu w Badenii-Wirtembergii, gdzie swoje siedziby mają producenci samochodów Mercedes-Benz, VW i Porsche, aby opracowali oni solidne plany, na wypadek wprowadzenia w życie zakazu dla silników wysokoprężnych z normą Euro-5.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum

bottom of page